Як не втрачати орієнтири, що дають надію: про кращі практики впровадження програм ПСП

02 липня 2025

План заходів зі збереження ментального здоров’я та психосоціальної підтримки в опорному освітньому закладі Путильщини «Розтоківський ліцей» обговорено й затверджено у квітні 2024 року.

Прикметно, що саме освітні заклади громади були, власне, одними із перших, де з ініціативи посадовців управління інспекційної діяльності у Чернівецькій області Південно – Західного міжрегіонального управління Держпраці, почали впроваджуватися програми психосоціальної підтримки у робочому середовищі.

До виконання намічених планів керівництво ліцею залучило практичних психологів, соціальних педагогів, медичних працівників, а участь у них брали всі – від педагогів закладу до школярів та їхніх батьків.

Зробити вдалося чимало: це і реалізація освітнього проекту «Коло підтримки: Як ти?», проведення групових психоосвітніх сесій для вихованців закладу з протидії насильству у всіх його проявах, у тому числі, гендерному аспекті, з профілактики психічних розладів; організація вернісажу дитячої творчості «Здоров’я очима дітей»; проведення так званих психологічних пікніків та п’ятихвилинок під час оздоровчих відпочинкових кампаній і таке інше.

Такі ж психологічні п’ятихвилинки було впроваджено й в освітній процес, а ще організовано форуми, круглі столи, тренінги та інші інформаційно-комунікаційні заходи .

До участі в них долучалися не лише педагоги та школярі, але й працівники органів місцевого самоврядування – виконавчого комітету Усть – Путильської сільської ради, її профільних відділів,  місцевих громадських організацій та об’єднань.

Вдалося реалізувати й кілька просвітницьких кампаній зі збереження ментального здоров’я, під час яких розповсюджено інформаційні буклети та листівки.

А ще організовано «ментальні доріжки» – тематичні заходи, під час яких учасники намагалися віднайти й проговорити про орієнтири, які дають надію і впевненість у завтрашньому дні, як  їх зберегти й не втратити; як допомогти іншим – особливо тим, хто втратив такі ціннісні орієнтири, або ж переживає втрату, горе, перебуває у стані скорботи.

У рамках реалізації програми ПСП, педагоги закладу пройшли курси підвищення кваліфікації з надання першої психологічної допомоги учасникам освітнього процесу;

втілення просвітницьких практик зі збереження та зміцнення психічного  здоров’я серед батьків;

опанування інструментів соціально-психологічної реабілітації тощо.

Для вчителів організовано та проведено тренінги, як оволодіти техніками самодопомоги, запобігти професійному вигоранню, долати стрес, віднаходити моральні сили, допомагаючи іншим.

Актуальна інформація з питань запровадження програм ПСП  у робочому середовищі –   https://pratsia.in.ua