Е-декларування UP

Пам'ятка декларанта

 


 

Посадові особи зобов’язані повідомляти про суттєві зміни у майновому стані


1 січня 2018 року набрав чинності Закон України «Про Державний бюджет України на 2018 рік», положеннями якого було встановлено новий розмір прожиткового мінімуму для працездатної особи: з 1 січня 2018 року – 1762 гривні.
Таким чином, з 01 січня 2018 року для посадових осіб які зобов’язані повідомляти про суттєві зміни у майновому стані виникає у разі отримання доходу або придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року, тобто 88 100 грн.
Поряд з цим, нагадуємо, що посадові особи Управління зобов'язані подати до 1 квітня декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування шляхом заповнення її на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції, за минулий рік за формою, що визначається Національним агентством.
При цьому, звертаємо увагу суб’єктів декларування, що при заповнені декларації за 2017 рік, необхідно користуватися розміром прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня звітного року, – тобто 1600 грн.
Радимо також скоротитися Роз’ясненням Національного агентства з питань запобігання корупції щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю https://nazk.gov.ua/sites/default/files/roz_yasnennya_20.03.17_docx.docx.pdf.
Крім того, Національним агентством з питань запобігання корупції підготовлено відео-курс з роз'ясненнями щодо заповнення е-декларацій за розділами, який можна переглянути за посиланням
 https://www.youtube.com/playlist?list=PLQCyS3bbFoFeuoklIgRpc4vmWf3R7aJnk


 

Рекомендації суб’єктам декларування до чергового етапу електронного декларування

Шановні суб’єкти декларування! З метою завчасної підготовки до чергового етапу електронного декларування в Україні, який розпочинається з 01.01.2018, просимо Вас виконати такі дії:


1. Перевірити адресу електронної поштової скриньки, яка вказана у Вашому персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).
Звертаємо Вашу увагу на те, що відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.
У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).
Якщо Ваша електронна поштова скринька підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https://portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».
На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail перейдіть за посиланням у листі,  повторно здійсніть вхід у Ваш персональний кабінет та перевірте вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.
Звертаємо увагу! Для зміни електронної поштової скриньки у Вашому персональному кабінеті Реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.


2. Перевірити термін дії та працездатність Вашого електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) для роботи з Реєстром.
Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі - АЦСК), в якому Ви отримали ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП. Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий. У разі, якщо термін дії сертифікату сплинув, Ви не зможете користуватись ЕЦП, в тому числі подавали електронні документи до Реєстру. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП. Зазначаємо, що Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК Ви можете ознайомитись на сторінці https://portal.nazk.gov.ua у полі: “АЦСК”.  
Після отримання нового ЕЦП Вам необхідно зайти на сторінку входу до Реєстру https://portal.nazk.gov.ua  і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ». У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою Ви зареєстровані в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення». На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому Ви отримали новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП». Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд Вашої заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом 1 доби у робочий час. Ви можете здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.
Для перевірки працездатності ЕЦП Ви можете скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням: https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».
Якщо при накладанні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який Вам видав ЕЦП.
Виконавши запропоновані дії, Ви завчасно підготуєтесь до чергового етапу декларування в Україні, чим полегшите собі роботу з Реєстром.
Також нагадуємо, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https://nazk.gov.ua у розділі «Декларування» Ви можете ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром.


У разі виникнення проблем технічного характеру Ви можете звернутись до служби технічної підтримки за тел.: +38(044)200-06-94 або адресою електронної пошти Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., при цьому:
•    направляйте електронний лист з Вашої персональної електронної поштової скриньки, яка зазначена при реєстрації;
•    у темі листа зазначайте суть Вашого питання;
•    у листі необхідно зазначити Ваше П.І.Б., реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН) та викласти суть питання, за необхідності до листа додати скріншоти (зображення екрана) з Вашою помилкою.


У Національному агентстві з питань запобігання корупції працює телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій.

У Національному агентстві з питань запобігання корупції працює телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій.
Телефонну лінію створено з метою допомоги суб’єктам декларування правильно у відведений законодавством термін заповнити та подати е-декларацію.
З моменту створення телефонної лінії громадяни найчастіше звертались з питаннями строків подання щорічних декларацій, порядку виправлення вже поданої декларації, повідомлення НАЗК про суттєву зміну у майновому стані тощо. Телефонна лінія з питань заповнення електронних декларацій працює щодня з 9.00 до 18.00 за номером: (044) 200-08-29, 200-06-88.


Управління нагадує про обов'язковість повідомлення про суттєві зміни у майновому стані.

Повідомлення про суттєві зміни майнового стану суб’єкта декларування Відповідно до частини першої статті 52 Закону України «Про запобігання корупції» у разі отримання суб’єктом декларування доходу чи придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених на 1 січня відповідного року, зазначений суб’єкт протягом десяти днів зобов’язаний письмово повідомити про це Національне агентство. Під суттєвою зміною у майновому стані вважається отримання доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (на 2016 рік - 68 900 грн., а на 2017 рік – 80 000 грн.). Повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування подаються винятково в електронній формі, їх паперова копія не подається. Електронна форма для подання повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування затверджена рішенням Національного агентства № 3 від 10.06.2016. Для кожного випадку отримання доходу або придбання майна подається окреме повідомлення про суттєві зміни у майновому стані суб’єкта декларування. Паперова копія повідомлення не надсилається (не подається). Доходи та видатки на придбання майна суб’єкта декларування відображаються у грошовій одиниці України. Доходи/видатки, одержані/здійснені в іноземній валюті, з метою відображення у повідомленні перераховуються в грошовій одиниці України за валютним (обмінним) курсом Національного банку України, що діяв на дату одержання доходів/здійснення видатків. Звертаємо увагу на те, що доходи включають: заробітну плату (грошове забезпечення), отриману як за основним місцем роботи, так і за сумісництвом, гонорари та інші виплати згідно з цивільно-правовими правочинами, дохід від підприємницької або незалежної професійної діяльності, дохід від надання майна в оренду, дивіденди, проценти, роялті, страхові виплати, благодійну допомогу, пенсію, спадщину, доходи від відчуження цінних паперів та корпоративних прав, подарунки та інші доходи. Під заробітною платою розуміється основна заробітна плата, а також будь-які заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) особі у зв’язку з відносинами трудового найму. Повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування подається ним особисто шляхом заповнення відповідної електронної форми на веб-сайті НАЗК через власний персональний електронний кабінет суб’єкта декларування.


Національне агентство з запобігання корупції (НАЗК) закликає суб’єктів декларування змінити електронні адреси російських доменів в Реєстрі декларацій.

«На виконання указу Президента … просимо невідкладно змінити електронні поштові скриньки російських доменів (наприклад: mail.ru, yandex.ru, bk.ru) в особистих облікових записах Єдиного державного реєстру декларацій осіб на створені на українських серверах (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com)», – повідомляє прес-служба НАЗК.

В агентстві пояснили процедуру зміни електронної поштової скриньки.

“Для зміни електронної поштової скриньки облікового запису необхідно на одному з українських поштових сервісів отримати персональну електронну адресу. Після цього авторизуватися в Реєстрі за посиланням portal.nazk.gov.ua за допомогою власного ЕЦП. Потім потрібно перейти у вкладку “Мій профіль”, натиснути кнопку “Змінити контактні дані”, в поле “новий E-mail” вказати нову поштову скриньку і натиснути кнопку “Змінити E-mail” “, – пояснили в НАЗК.

Після цього, зазначають в агентстві, на нову поштову скриньку прийде лист з підтвердженням. Для завершення операції необхідно перейти за посиланням з листа.

У НАЗК підкреслили, що для зміни електронної адреси в особистому кабінеті реєстру не потрібно отримувати новий ЕЦП.

Як повідомлялося, президент України Петро Порошенко указом від 15 травня ввів у дію рішення РНБО від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». Цим же указом визнаються такими, що втратили силу низка аналогічних указів президента України від 2015 і 2016 рр.


НАЗК: Можна написати заяву для повторного подання виправленої декларації

Національне агентство з питань запобігання корупції констатує можливість написання заяви для того, щоб повторно подати виправлену електронну декларацію.

За словами співробітника НАЗК, затверджений порядок подання декларацій передбачає можливість повторного подання виправленої декларації з дозволу агентства.

"Пишіть в електронному кабінеті "Прошу надати мені можливість подати виправлену декларацію, виправити повторно". І ще можна написати на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. для прискорення цієї процедури", - сказали в агентстві.
 
 044-200-08-30 - загальні питання
 044-200-08-29 - технічна підтримка


Виправлення декларації

Згідно Закону України Про запобігання корупції в ч.4 статті 45 Закону, суб’єкт декларування має право подати, за власною ініціативою, виправлену версію своєї декларації упродовж 7-(семи) календарних днів після дня подання відповідної декларації. Для цього не має необхідності звертатися до Національного агентства. 

Наприклад, якщо декларація була подана 1 березня (у будь-який час доби), то в суб’єкта декларування є можливість подати виправлену декларацію до кінця дня 7 квітня (тобто до 00 годин 00 хвилин 8 квітня). Для цього слід натиснути на кнопку «Подати виправлену декларацію», яка є видимою упродовж зазначеного строку у персональному електронному ка бінеті суб’єкта декларування біля відповідної декларації. При цьому суб’єкт декларування має право подати виправлену декларацію упродовж цього терміну лише один раз.

Якщо після спливання 7-денного строку або якщо виправлена декларація вже була подана, упродовж зазначеного строку суб’єкт декларування виявить неповні чи неправильні відомості в поданій ним декларації (або у виправленій декларації), він повідомляє про це Національне агентство через персональний електронний кабінет та подає виправлену декларацію згідно з рішенням уповноваженої особи Національного агентства. При цьому уповноважена особа визначає строк, який надається для подання такої виправленої декларації.

Крім того, у разі притягнення суб’єкта декларування до відповідальності за неподання, несвоєчасне подання декларації або в разі виявлення уній недостовірних відомостей суб’єкт декларування зобов’язаний подати відповідну декларацію або виправлену декларацію з достовірними відомостями у строк, визначений уповноваженою особою Національного агентства. При цьому суб’єкт декларування повинен подати виправлену декларацію у разі виявлення уній недостовірних відомостей, навіть якщо його не було притягнено до відповідальності за подання таких відомостей.

Головний спеціаліст

з питань протидії корупції                                                                 Яковчук Я.В.


Подати електронну декларацію про доходи необхідно до першого квітня

  Триває кампанія подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
  Відповідно до розділу VII Закону «Про запобігання корупції», державні службовці подають декларації (повідомлення) шляхом заповнення відповідних форм на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції.

  З метою реалізації можливості подання декларацій, державним службовцям, котрі не отримали електронні цифрові підписи, необхідно звернутися за отриманням таких підписів до Головного управління ДФС у Чернівецькій області.

  Терміни подання декларацій:
1) щорічна – до 00 годин 00 хвилин 1 квітня року, наступного за звітним роком;
2) декларація суб’єкта декларування, який припиняє діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави – не пізніше дня такого припинення;
3) декларація суб’єкта декларування, який припинив діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування – до 00 годин 00 хвилин 01 квітня року, наступного за звітним роком, у якому було припинено таку діяльність;
4) декларація претендента на посаду – до призначення або обрання особи на посаду.

  У разі суттєвої зміни у майновому стані державного службовця, а саме отримання ним доходу, придбання майна на суму, яка перевищує 50 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (станом на 01.01.2017 ця сума складає 80000 грн.), зазначені особи зобов’язані у десятиденний строк з моменту отримання доходу або придбання майна надіслати повідомлення до Національного агентства шляхом подання електронного повідомлення до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
  Крім того, у разі відкриття суб’єктом декларування або членом його сім’ї валютного рахунку в установі банку-нерезидента відповідний суб’єкт декларування зобов’язаний у десятиденний строк відправити до Національного агентства повідомлення про відкриття валютного рахунку у вигляді паперового документа засобами поштового зв’язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення або через власний персональний електронний кабінет у вигляді сканованої копії чи фотозображення через мережу Інтернет з використанням програмних засобів реєстру.
  Відповідальність за несвоєчасне подання Декларації або про неповідомлення/несвоєчасне повідомлення про суттєві зміни в майновому стані, про відкриття валютного рахунку передбачена статтею 1726 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Увага! На офіційному веб-сайті Національного агентства (nazk.gov.ua) в розділі «Декларування/Законодавство» розміщено Роз’яснення щодо застосування окремих положень Закону України «Про запобігання корупції» стосовно заходів фінансового контролю, затверджене рішенням Національного агентства від 11 серпня 2016 р. №3 (із змінами, внесеними рішенням Національного агентства від 06.09.2016 року №18, від 30.09.2016 року №57 та від 03.11.2016 №106) та Порядок інформування Національного агентства про відкриття валютного рахунка в установі банку-нерезидента, затверджене рішенням Національного агентства 06 вересня 2016 року №20.
  З питань отримання консультацій щодо заповнення декларацій/повідомлень про суттєві зміни у майновому стані державні службовці Управління Держпраці у Чернівецькій області можуть звертатися до головного спеціаліста з питань протидії корупції Яковчук Яни Вікторівни.


 

Важливо