UP

Триває черговий етап декларування доходів осіб, уповноважених на виконання функцій держави

Субєктам декларування! Триває черговий етап декларування доходів осіб, уповноважених на виконання функцій держави

Національне агентство з питань запобігання корупції нагадує, що 01.01.2019 в Україні розпочався черговий етап електронного декларування.

У відомстві також вказують на те, що 07.11.2018 набрав чинності Закон України «Про електронні довірчі послуги», а Закон України «Про електронний цифровий підпис» втратив чинність. 

Це необхідно враховувати при отриманні послуг електронного цифрового підпису.

Разом з тим відповідно до пункту 5 розділу VII Закону України «Про електронні довірчі послуги», електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності цим Законом, використовуються користувачами електронних довірчих послуг, кваліфікованими надавачами електронних довірчих послуг, які продовжують їх обслуговувати, відповідно як кваліфікований електронний підпис та кваліфікований сертифікат електронного підпису до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом.

З метою якісного проведення чергового етапу електронного декларування, НАЗК звертається до суб’єктів декларування  й наголошує на необхідності виконання наступних дій.

1. Перевірці адреси електронної поштової скриньки, яка вказана у персональному кабінеті Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі – Реєстр).

Відповідно до Указу Президента України від 15.05.2017 №133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28.04.2017 «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)» доступ до окремих поштових серверів у домені .ru обмежений.

У зв’язку з цим для роботи з Реєстром (отримання повідомлень, підтвердження зміни електронного цифрового підпису тощо) слід використовувати поштові скриньки, які не підпадають під зазначені обмеження (наприклад: ukr.net, i.ua, email.ua, gmail.com тощо).

Якщо електронна поштова скринька декларанта  підпадає під обмеження, то для її зміни у персональному кабінеті Реєстру необхідно створити (або використовувати іншу) особисту поштову скриньку. Після цього слід авторизуватися в Реєстрі за адресою: https//portal.nazk.gov.ua за допомогою власного електронного цифрового підпису, перейти у вкладку «Мій профіль», натиснути кнопку «Змінити контактні дані», у полі «Новий E-mail» вказати нову поштову скриньку та натиснути кнопку «Змінити E-mail».

На нову поштову скриньку надійде лист «Зміна E-mail | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни E-mail  слід перейти за посиланням у листі,  повторно здійснити  вхід у персональний кабінет та перевірити вкладку «Мій профіль». У полі «E-mail» повинна бути зазначена вже змінена електронна поштова скринька.

Ця електронна поштова скринька використовуватиметься для направлення декларантам повідомлень про збереження чернеток електронних документів, про подання електронних документів до Реєстру, про зміну електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП) в Реєстрі тощо.

Увага! Для зміни електронної поштової скриньки у персональному кабінеті Реєстру декларанту  не потрібно отримувати новий ЕЦП.

2. Перевірити термін дії та працездатність  ЕЦП для роботи з Реєстром.

Для отримання інформації про термін дії ЕЦП треба завантажити посилений сертифікат особистого ЕЦП з веб-сайту акредитованого центру сертифікації ключів (далі – АЦСК), в якому отримано ЕЦП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату ЕЦП.

Необхідно, щоб на дату подання електронних документів до Реєстру сертифікат ЕЦП був діючий.

У разі, якщо термін дії сертифіката минув, декларант  не зможе користуватись ЕЦП, в тому числі подавати електронні документи до Реєстру. Тоді необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий ЕЦП.

Національне агентство не є АЦСК. З переліком АЦСК можна ознайомитись на сторінці https//portal.nazk.gov.ua  у полі: «АЦСК».   

Після отримання нового ЕЦП декларантам необхідно зайти на сторінку входу до Реєструhttps//portal.nazk.gov.ua   і скористатись посиланням: «Я загубив/змінив свій приватний ключ».

У полі «Поточна електронна адреса» вказати електронну поштову скриньку, з якою декларанта зареєстровано в Реєстрі, та натиснути кнопку «Вислати код для відновлення».

На вказану поштову скриньку надійде лист «Зміна ЕЦП | ЄДИНИЙ ДЕРЖАВНИЙ РЕЄСТР ДЕКЛАРАЦІЙ». Для зміни ЕЦП необхідно перейти за посиланням у листі, після цього у полі АЦСК обрати акредитований центр сертифікації ключів, в якому отримано  новий ЕЦП, обрати файл нового ЕЦП, вказати пароль від нового ЕЦП та натиснути кнопку «Змінити ЕЦП».

Після успішного виконання вказаних дій з’явиться повідомлення про розгляд  заявки. Заявки на зміну ЕЦП розглядаються протягом однієї  доби у робочий час.

Можна здійснити спробу входу до Реєстру з новим ЕЦП через вказаний час та не очікувати листа з подальшими інструкціями.

Для перевірки працездатності ЕЦП декларант може скористатись online-сервісом накладання ЕЦП на електронні документи за посиланням:  https://ca.informjust.ua/sign. Результатом успішної перевірки буде повідомлення: «ПІДПИС НАКЛАДЕНО УСПІШНО, ЦІЛІСНІСТЬ ДАНИХ ПІДТВЕРДЖЕНО».

Якщо при накладенні електронного цифрового підпису виникає помилка, слід звернутись до акредитованого центру сертифікації ключів, який видав ЕЦП.

Декларант зобов’язаний зберігати ключ ЕЦП, пароль від нього, а також адресу електронної поштової скриньки, з якою зареєстрований  у Реєстрі, та пароль від неї у захищеному місці.

НАЗК нагадує, що на офіційному веб-сайті Національного агентства з питань запобігання корупції https//portal.nazk.gov.uaу розділі «Декларування» декларант може ознайомитись із Рекомендаціями при роботі з Реєстром, відповідями на поширені питання при роботі з Реєстром та іншими матеріалами з питань електронного декларування.

У разі виникнення проблем технічного характеру, декларант може звернутись до служби технічної підтримки за телефоном: +38(044)200-06-94, або адресою електронної пошти: support@nazk.gov.ua.

За матеріалами НАЗК


 

Ми на YouTube

Важливо