UP

Статті

Фільтр
  • Виплату заробітної плати перевірено на восьми підприємствах-боржниках

    Виплату заробітної плати перевірено на восьми підприємствах-боржниках

    Дотримання трудового законодавства у регіоні у частині виплати заробітної плати  та погашення заборгованості, у разі якщо така існує, залишається одним із пріоритетних напрямів роботи Управління Держпраці у Чернівецькій області.

    Головними державними інспекторами Управління з початку нинішнього, 2017,  року проведено десять перевірок на восьми підприємствах-боржниках.

    Матеріали щодо шести керівників передано на розгляд судових інстанцій.

    За результатами проведених перевірок та на виконання вимог приписів головних державних інспекторів Управління Держпраці у Чернівецькій області,  упродовж  січня-червня погашено заборгованість по заробітній платі у Хотинському технікумі Подільського ДАТУ, ПРАТ «Авіакомпанія «Буковина», ТзОВ «Захід -  СГЕМ», КП «Новодністровський житловик».

    Також згідно Постанови Кабінету Міністрів України  №509 «Про затвердження Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення» головними державними інспекторами Управління  винесено низку постанов щодо накладення штрафних санкцій на підприємства, де існувала заборгованість по заробітній платі.

    Згідно чинних законодавчих норм, якщо порушено встановлені строки виплати заробітної плати працівникам, інших виплат, передбачених законодавством про працю, більше, як за один місяць, виплата їх не в повному обсязі - розмір штрафу складає 9 600 гривень.


     

  • За минулий тиждень на підприємствах України смертельно травмовано десятеро осіб

    За минулий тиждень на підприємствах України  смертельно травмовано десятеро осіб

    По двоє осіб - на підприємствах Житомирської та Київської областей;

    по одній особі - на підприємствах Волинської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Харківської та Черкаської областей.

    Випадки травмування сталися:

    на підприємствах транспорту та в агропромисловому комплексі (загинуло по 3 особи);
    у будівництві (2 особи);
    у машинобудуванні та у житлово-комунальному господарстві (по 1 особі).

    За даними оперативного обліку, з початку року, на підприємствах України смертельно травмовано 186 осіб. За аналогічний період 2016 року загинуло 194 особи (зменшення на 8 випадків або на 4%).


     

  • Підсумовано результати пріоритетних напрямів роботи Управління Держпраці у першому півріччі 2017 року

    Підсумовано результати пріоритетних напрямів  роботи Управління  Держпраці у першому півріччі 2017 року

    В Управлінні  Держпраці у Чернівецькій області відбулася підсумкова колегія за результатами роботи відомства у першому півріччі 2017 року.

    У роботі колегії взяв участь  заступник Голови Державної служби України з питань праці Ігор Шумелюк, котрий перебував на Буковині з робочою поїздкою.  

    Під час зібрання детально проаналізовано  діяльність інспекторського складу щодо державного нагляду за дотриманням законодавства  про оплату праці в регіоні;  дотриманням законодавства про працю неповнолітніх; впровадження заходів щодо підвищення ефективної діяльності у сфері охорони праці та низки інших важливих питань.

    На засіданні зазначалося, що за січень-червень 2017 року головними державними інспекторами Управління Держпраці проведено 240 перевірок з питань додержання законодавства про працю у 228 субєктів господарювання краю.

    Порушення законодавства про працю виявлено у 185 місцевих роботодавців, тобто у понад  80%.  І цей факт свідчить про необхідність посилення, зокрема,  ефективності заходів державного нагляду  та контролю за своєчасністю виплати заробітної плати працівникам, дотриманням роботодавцями мінімальних гарантій в оплаті праці, а також забезпечення заходів державного нагляду та контролю з питань додержання законодавства про працю у частині виявлення працівників, котрі трудяться без укладання трудових  договорів, або виконують роботу на підставі цивільно-правових договорів, що мають ознаки трудових.  

    Під час роботи колегії зазначено: в регіоні окреслилися певні позитивні тенденції щодо зменшення виробничого травматизму. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, рівень смертельного   травматизму зменшився утричі, а рівень загального травматизму - майже на 20%.  

    Цьому сприяли заходи державного нагляду за дотриманням законодавства про промислову безпеку та охорону праці, проведені  Управлінням Держпраці, а також превентивна інформаційно=роз’яснювальна кампанія. Так, з початку року на піднаглядових підприємствах області виявлено понад 2600 порушень законодавчих та нормативно-правових актів  з охорони праці. Хоча слід зауважити, що перевірками Управління Держпраці було охоплено менше 1% виробничих об’єктів області.    

    До активної  співпраці з органами місцевого самоврядування задля реалізації Постанови Кабінету Міністрів України №295 «Деякі питання реалізації статті 295 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» закликав заступник Голови Державної служби України з питань праці Ігор Шумелюк.

    «Діяльність Управління у напрямі створення при органах місцевого самоврядування відповідних структурних підрозділів чи посад інспекторів праці має проводитися у Чернівецькій області значно активніше, - наголосив заступник Голови Держпраці України. - В об’єднаних територіальних громадах має бути створено посади  інспекторів праці. Але хочу наголосити: завдання інспектора не карати, а попередити, проконсультувати і таким чином запобігти  порушенням законодавства про працю з боку роботодавців, чи працівників. Підкреслюю: необхідно апелювати до свідомості очільників територіальних громад, адже спільне завдання органів державної влади та Державної служби України з питань праці - забезпечити працівникам гідний соціальний захист та реалізацію їхніх конституційних прав на забезпечення здорових і безпечних умов праці».


     

  • На Буковині з робочою поїздкою перебував заступник Голови Держпраці України Ігор Шумелюк

    На Буковині з робочою поїздкою перебував заступник Голови Держпраці України Ігор Шумелюк

    У рамках робочої поїздки на Буковину  заступник Голови Державної служби України з питань праці Ігор Шумелюк провів низку зустрічей, зокрема, з  першим заступником голови Чернівецької обласної державної адміністрації Михайлом Павлюком.

    Під час спілкування з посадовцем крайової влади, заступник Голови Держпраці України  обговорив низку питань, зокрема, впровадження Постанови Кабінету Міністрів України №295 «Деякі питання реалізації статті 295 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якою затверджено новий Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю.

    Участь у зустрічі взяли начальник Управління Держпраці у Чернівецькій області Іван Луцак та директор ДП «Чернівецький експертно-технічний центр Держпраці України» Степан Радукан.

    При зустрічі мовилося про те, що на виконання даної Постанови у кожному виконавчому органі місцевого самоврядування  необхідно створити структурні підрозділи з праці та ввести посади інспекторів праці, котрі здійснюватимуть контроль за додержанням законодавства про працю у частині оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформленні трудових відносин.

    «В обласному центрі, об’єднаних територіальних громадах повинні бути створені посади з інспекторів праці. Але хочу запевнити: завдання інспектора не карати, а попередити, проконсультувати і таким чином запобігти  порушенням законодавства про працю з боку роботодавців, чи працівників. Підкреслюю: необхідно апелювати до свідомості очільників територіальних одиниць, адже спільне завдання органів державної влади та Державної служби України з питань праці – забезпечити працівникам гідний захист їхнього  здоров'я і майбутнього», - підкреслив  заступник Голови Держпраці України.

    У ході зустрічі обговорювалися й інші актуальні для регіону питання, зокрема, проблеми у сфері промислової безпеки, охорони й гігієни праці на місцевих підприємствах, дотримання розміру виплати мінімальної заробітної плати роботодавцями, а також легалізації трудових відносин. 

  • При впровадженні заходів державного нагляду, порушення трудового законодавства виявляють у 80% роботодавців

    При впровадженні заходів державного нагляду, порушення трудового законодавства виявляють  у 80% роботодавців

    Цю тезу виголосив на засіданні Чернівецької обласної тристоронньої  соціально-економічної ради начальник Управління Держпраці у Чернівецькій області Іван Луцак.

    Керівник відомства прозвітував на зібранні про результати роботи Держпраці щодо дотримання роботодавцями чинного законодавства  у частині нарахувань  мінімальної заробітної плати працівникам.

    Іван Луцак зазначив, що  одним із основних визначених для Управління  завдань є контроль за дотриманням законодавства про праці юридичними та фізичними особами, які використовують найману працю.

    Загалом з початку 2017 року державними інспекторами праці Управління проведено 240 перевірок  228 суб’єктів  господарювання. Серед перевірених суб’єктів – 70% - підприємства різних форм власності, понад 20% - фізичні особи підприємці.

    Констатовано, що у 80% роботодавців виявлено порушення трудового законодавства. Понад половина із виявлених порушень - у частині з оплати праці, а саме: заборгованість із виплати заробітної плати, недотримання мінімальних гарантій, невиплата індексації заробітної плати, невиплата компенсації у зв’язку із порушеннями термінів виплати заробітної плати.

    На виконання вимог приписів інспекторів відомства, працівникам підприємств області донараховано індексації заробітної плати, зарплати за святкові та робочі дні, роботу в надурочний і нічний час, компенсації за невикористану відпустку - суму у понад  два мільйони гривень.

    Іван Луцак також наголосив на  суттєвих штрафних санкціях за порушення чинного трудового законодавства і на тому, що вони спонукають роботодавців привести у відповідність до нормативних актів оплату праці та трудові відносини на підприємствах, в установах та організаціях Буковини.

    Цю тенденцію підтверджують і статистичні дані, зокрема, той факт, що за чотири місяці нинішнього року чисельність працюючих в області зросла на 6,5 тисяч осіб, а фізичних осіб  - підприємців - на понад чотири тисячі осіб.

    Роботу засідання тристоронньої  соціально-економічної ради очолив співголова ради, перший заступник голови Чернівецької обласної державної адміністрації Михайло Павлюк.

    Участь у засіданні взяли представники Федерації роботодавців Чернівецької області, Чернівецької обласної ради профспілок, державних відомств та інші.   


     

  • Дії Управління Держпраці у Чернівецькій області визнано правомірними: сільськогосподарське підприємство зобов’язане заплатити штраф за грубе порушення трудового законодавства

    Дії Управління Держпраці у Чернівецькій області визнано правомірними: сільськогосподарське підприємство зобов’язане заплатити штраф за грубе порушення трудового законодавства 

    Позапланова перевірка головним державним інспектором відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Чернівецькій області сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Свіженька- Мілк» (підприємство займається розведенням великої рогатої худоби),  здійснювалася на підставі колективного звернення п’ятьох громадян, скерованого до Управління прокуратурою Чернівецької області.    

    Перевіркою Держпраці встановлено факти використання найманої праці працівників  без відповідного оформлення  - видачі наказу про прийом на роботу, укладання з найманими працівниками  трудових договорів, що є грубим порушенням частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю -  «Укладення трудового договору».

    Як наслідок, на підприємство за нелегальне працевлаштування  громадян було накладено фінансові санкції на суму  87 тисяч гривень.

    Постанова про накладання зазначеного штрафу оскаржувалася у Чернівецькому окружному адміністративному суді. Рішенням судової інстанції було підтверджено правомірність дій Управління Держпраці у Чернівецькій області.

    Вінницьким  апеляційним адміністративним судом  постанова суду першої  інстанції залишено без змін.

    Наразі матеріали щодо примусового стягнення з підприємства фінансової санкції - 87 тисяч гривень - скеровано до органів виконавчої служби.


     

  • До уваги роботодавців

    До уваги роботодавців

    Порядком здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 ( далі – Порядок), запроваджено нові підходи у відносинах держави та бізнесу, згідно з якими головними пріоритетами інспекторів  праці визначені профілактична робота та консультування роботодавців.

     

    Запроваджується також можливість проведення, за бажанням роботодавця, аналізу стану  дотримання законодавства  про працю  та надання рекомендацій  щодо його застосування.

    Відповідно до Порядку, контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється інспекторами праці.

    Інспектори праці мають контрольні повноваження, які підтверджуються службовим посвідченням встановленої форми, затвердженої наказом Мінсоцполітики  від 24.05.2017 № 866.

    Інформацію щодо виданих посвідчень інспекторам праці можна перевірити на сайті Держпраці у розділі «Здійснення державного контролю  за додержанням законодавства про працю» - «Інформація щодо виданих посвідчень інспекторам праці» або за телефоном (044) 288-10-00.


     

  • На об’їзді - нараді сільськогосппідприємств Кіцманщини обговорено стан охорони праці в агропромисловій галузі

    На об'їзді - нараді сільгосппідприємств Кіцманщини обговорено стан охорони праці в агропромисловій галузі

    Начальник Управління Держпраці у Чернівецькій області Іван Луцак взяв участь в об’їзді - нараді сільськогосподарських підприємств Кіцманського району з підготовки та успішного проведення збирання ранніх  зернових та зернобобових культур жнивної кампанії -2017.

    Захід відбувся під головуванням керівника Чернівецької обласної державної адміністрації Олександра Фищука за участі посадовців структурних підрозділів Чернівецької ОДА, Кіцманської РДА, органів місцевого самоврядування, керівників сільськогосподарських підприємств, голів колективних спілок, агропромислових формувань, фермерських господарств.

    Начальник  Управління  Держпраці детально проаналізував стан охорони праці в галузі, акцентувавши  на тому, що у першому півріччі 2017 року головними державними інспекторами Управління проведено 364 перевірки суб’єктів господарювання з дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці і кожна шоста із цих перевірок відбулася  на підприємствах сільськогосподарської галузі Буковини.

    Загалом при заходах державного нагляду було виявлено понад півтисячі порушень, понад 90 порушень - на агропромислових підприємствах.

    Як наслідок, серед 27 посадових осіб притягнутих до адміністративної відповідальності, 14 – керівники агроформувань.

    «Перед аграріями області постає надважливе завдання:   своєчасно і без втрат провести  жнивну кампанію, але не менш важливе завдання - не допустити при цьому виробничого травматизму, - наголосив  на зібранні Іван Луцак. - Слід підкреслити: завдяки технічному переоснащенню, модернізації технічних процесів на сільгосппідприємствах Буковини упродовж останніх чотирьох років випадків смертельного виробничого травматизму не зареєстровано».   

    Керівникам агропідприємств вказано на необхідність проведення навчань та інструктажів з питань охорони праці, своєчасних медичних оглядів, забезпечення працівників засобами індивідуального захист, а також на належну організацію виробничого процесу у польових умовах - місць обслуговування техніки, відпочинку.    

    Підкреслено, що за останні роки  в агропромисловому секторі області експлуатується значна кількість сільськогосподарських машин імпортного виробництва. Аграріям вчергове наголошено, що відповідно до вимог статті 21 Закону України «Про охорону праці»,  технологічні процеси , машини, механізми, устаткування, транспортні засоби, хімічні речовини і їх сполуки та інша небезпечна продукція, що придбана за кордоном, допускається до експлуатації (застосування) лише за умови проведення експертизи на відповідність їх нормативно-правовим актам з охорони праці.


     

  • Управління Держпраці звертається до сільськогосподарських підприємств, колективних спілок, агропромислових формувань, фермерських господарств щодо дотримання Правил охорони праці у сільськогосподарському виробництві

    На Буковині -  жнивна кампанія

    Управління Держпраці звертається до керівників та працівників сільськогосподарських підприємств, колективних спілок, агропромислових формувань, фермерських господарств щодо дотримання Правил охорони праці у сільськогосподарському виробництві

    Роботодавці, які залучають працівників до робіт  з вирощування, збирання, оброблення продукції рослинництва та тваринництва зобов’язані:

    -          забезпечити безпечні і нешкідливі умови праці працівникам;

    -          створити службу з охорони праці;

    -          за власні кошти організувати проведення медичних оглядів працівників під час прийняття на роботу ( попередній медичний огляд)  та протягом трудової діяльності (періодичні медичні огляди);

    -          не допускати залучення жінок до робіт, визначених у Переліку  важких робіт та робіт із шкідливими та небезпечними умовами праці;

    -          не допускати залучення праці неповнолітніх.

         Роботодавці зобов’язані забезпечити безпечну та надійну експлуатацію виробничих будівель і споруд  відповідно до Положення про безпечну та надійну експлуатацію виробничих будівель і споруд та забезпечити  працівників засобами  індивідуального захисту – спеціальними одягом та взуттям, іншими засобами індивідуального захисту, що повинні відповідати вимогам Технічного регламенту засобів індивідуального захисту.

    Роботодавці і працівники повинні виконувати вимоги щодо безпеки до виробничого обладнання та організації робочих місць, безпечної експлуатації сільськогосподарської техніки.

    Категорично забороняється експлуатація несправних машин та обладнання, а також експлуатація сільськогосподарських тракторів без електростартерного запуску двигуна та з відсутньою або з несправною системою блокування запуску двигуна при включеній передачі.

    Працівники, котрі залучені до робіт  з вирощування, збирання, оброблення продукції рослинництва та тваринництва зобов’язані  неухильно дотримуватися посадових інструкцій та інструкцій з охорони праці, а також пройти перевірку знань з питань охорони праці відповідно до вимог Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці.


     

     

     

  • Методичні рекомендації органам місцевого самоврядування щодо здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю

    Методичні рекомендації органам місцевого самоврядування щодо здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю

    Головам міських рад міст обласного значення, сільських селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад

    Державна служба України з питань праці на виконання повноважень, визначених підпунктом 541   пункту 4 Положення про Державну службу України  з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України  від 11.02.2015 року №96, підпунктом 3 пункту 12 Порядку здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №295 ( далі – Порядок), та з метою забезпечення виконавчими органами міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад організації ефективного здійснення делегованих повноважень у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю повідомляє наступне:

    Повноваження, визначені частиною третьою статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – контрольні повноваження), здійснюються відповідно до Порядку та Порядку накладеняі штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 №509.

    Для здійснення контрольних повноважень міським радам міст обласного значення чи об’єднаним територіальним громадам рекомендується забезпечити створення нового  або покладення контрольних повноважень на діючий виконавчий орган.

    При прийнятті рішення доцільно врахувати чисельність виконавчого органу, достатню для ефективного здійснення контрольних повноважень, яку рекомендується встановлювати  у розрахунку 1 інспектор праці на 20 000 чисельності населення, що проживає на території відповідної міської ради міста обласного значення чи об’єднаної територіальної громади.

    При визначенні виконавчого органу, відповідального за реалізацію контрольних повноважень, необхідно також враховувати:

    1). Обсяг обов’язків, які покладаються на виконавчий орган;

    2). Кількість, тип, розмір і розташування роботодавців, які підлягають інспектуванню.

    В об’єднаних територіальних громадах, які налічують до 20 000 жителів, за рішенням ради такої громади контрольні повноваження можуть покладатись на уповноважену посадову особу, що повинна мати вищу юридичну або економічну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче молодшого бакалавра або бакалавра.

    До посадових інструкцій інспекторів праці включаються наступні обов’язки:

    1).  Забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;

    2).  Здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про працю юридичними особами, у тому числі, їх структурними  чи відокремленими підрозділами, які не є юридичними особами, та фізичними особами, які використовують найману працю;

    3).  Здійснює державний контроль за дотриманням законодавства про зайнятість населення в частині дотримання прав громадян під час прийому на роботу та працівників під час звільнення з роботи ; використання праці іноземців та осіб без громадянства; наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця; дотримання прав і гарантій стосовно працевлаштування громадян, які мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; провадження діяльності з надання послуг з  посередництва та працевлаштування;

    4).  Складає у випадках, передбачених законом, протоколи про адміністративні правопорушення;

    5). Видає в установленому порядку юридичним особам, та фізичним особам, які використовують найману працю, обов’язкові до виконання приписи щодо усунення порушень законодавства з питань, які належать до компетенції виконавчого органу, та вносить пропозиції щодо накладення дисциплінарних стягнень  на посадових осіб, винних у порушенні законодавства;

    6).  Забезпечує роботодавців і працівників інформацією та роз’ясненнями щодо ефективних засобів дотримання законодавства, у межах повноважень, визначених положенням про виконавчий орган, та запобігання можливим його порушенням;

    7).  Накладає у порядку, визначеному законодавством, штрафи за порушення законодавства, повноваження зі здійснення державного контролю за яким віднесені до повноважень виконавчого органу;

    8).  Здійснює фіксацію процесу інспекційного відвідування з використанням засобів аудіо-, фото- та  відеотехніки;

    9).  Звітує про виконання покладених на виконавчий орган завдань за формою та у строки, визначені Держпраці;

    10).  Подає до Держпраці чи її територіальних органів матеріали та організаційно-розпорядчі документи, що складаються при проведенні та за результатами інспекційних відвідувань, невиїзних інспектувань;

    11).  Бере участь в організації проведення та /або проведенні навчання, підвищення кваліфікації, підготовки та перепідготовки з питань щодо здійснення повноважень у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю;

    12).  Проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу з питань, що належать до його компетенції, у тому числі, з питань недопущення дискримінації на робочих місцях ВІЛ-інфікованих і хворих на СНІД;

    13).  Аналізує стан та тенденції додержання законодавства про працю у межах території відповідної ради та вживає заходів до усунення недоліків;

    14).  Розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;

    15).  Постійно інформує населення про стан здійснення делегованих повноважень;

    16).  Організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання документів, створених у ході здійснення своїх повноважень;

    17).  Забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;

    18).  Забезпечує захист персональних даних, доступ до яких отримано у ході здійснення повноважень;

    19).  Готує та подає в установленому порядку аналітичні матеріали і статистичну звітність з питань реалізації делегованих повноважень у сфері здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, керівнику виконавчого органу та Держпраці;

    20).  Проводить моніторинг проблемних питань реалізації державної політики у сфері державного контролю за додержанням законодавства про працю, готує та подає Держпраці пропозиції щодо його врегулювання;

    21).  Проводить моніторинг стану дотримання законодавства про працю, у тому числі у сфері оплати праці в частині своєчасної  і не нижче визначеного державою мінімального розміру оплати праці;

    22).  Бере участь в інформаційно-роз’яснювальних кампаніях щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захисту і поновлення трудових прав працівників;

    23).  Співпрацює з іншими виконавчими органами відповідних рад щодо забезпечення реалізації завдань і повноважень, що входять до їхньої компетенції.

    Крім того, у посадовій інструкції інспектора праці виконавчого органу рекомендується передбачити наступні повноваження:

    1)      Безперешкодно, без попереднього повідомлення здійснювати інспекційні відвідування;

    2)      Під час проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності підстав, визначених пунктом 5 Порядку, самостійно і в будь – яку годину доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь – яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, в яких використовується наймана праця;

    3)      Ознайомлюватися з будь – якими книгами, реєстрами та документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію / відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, з метою перевірки їх відповідності нормам законодавства та отримувати завірені об’єктом відвідування їх копії або витяги;

    4)      Наодинці або у присутності свідків ставити керівнику та /або працівникам об’єкта відвідування запитання, що стосуються законодавства про працю, отримувати із зазначених питань усні та/ або письмові пояснення;

    5)      За наявності ознак кримінального правопорушення та/або створення загрози його безпеці залучати працівників правоохоронних органів;

    6)      На надання робочого місця з можливістю ведення конфеденційної розмови з працівниками щодо предмета  інспекційного відвідування;

    7)      Отримувати від державних органів інформацію, необхідну  для проведення інспекційного відвідування, невиїзного інспектування;

    8)      Проводити аналіз стану дотримання законодавства про працю та надавати рекомендації щодо його застосування.

    При прийнятті рішень щодо кола повноважень виконавчого органу чи уповноваженої особи, необхідно враховувати, що обов’язки, які можуть бути на них покладені, не повинні заважати їм ефективно виконувати  контрольні повноваження або якимось чином завдавати шкоди авторитетові та неупередженості, які потрібні інспекторам праці у їхніх відносинах з роботодавцями та працівниками.

    Після вжиття відповідних організаційних заходів щодо реалізації зазначених вище рішень голова відповідної міської, селищної, сільської  ради згідно з абзацом четвертим пункту 3 Порядку, направляє Держпраці листа з наданням  у додатках до нього картки обліку даних інспектора праці та фотокартки інспектора 3 см на 4 см, якому пропонується видати посвідчення.

    При надсиланні зазначеного листа вперше, в ньому зазначається інформація про вжиті заходи щодо забезпечення здійснення повноважень виконавчими органами міських рад міст обласного значення, об’єднаними територіальними громадами повноважень, передбачених частиною третьою статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», зокрема, щодо:

    1)      Рішення відповідної ради про уповноваження діючого або створення нового виконавчого органу міської ради міст обласного значення, об’єднаної територіальної громади (далі – виконавчий орган), уповноваження посадової особи на здійснення контрольних повноважень;

    2)      Структури та штатного розпису виконавчого органу міської ради міста обласного значення чи об’єднаної територіальної громади, до повноважень якого віднесено здійснення контрольних повноважень;

    3)      Положення про виконавчий орган, до повноважень якого віднесено здійснення контрольних повноважень, посадової інструкції інспектора праці;

    4)      Кількості юридичних та фізичних осіб, що на території відповідної ради використовують найману працю, чисельність населення;

    5)      Матеріального забезпечення інспекторів праці (приміщення, офісна техніка, доступ усіх категорій громадян для його відвідування, оплата праці).  

    При внесені змін до положення діючого виконавчого органу чи покладених повноважень на уповноважену посадову особу необхідно враховувати вимоги статті 32 КЗпП України.

    Так, після затвердження радою змін до положення про відповідний виконавчий орган його працівники, істотні умови праці яких підлягають зміні, персонально під підпис попереджаються про дату таких змін (не пізніше, ніж за два місяці до змін).

    Таким чином, при  прийнятті рішення про набрання чинності внесених до положень змін необхідно враховувати двомісячний термін завчасного попередження.

    Крім того, протягом двох місяців від усіх відповідних працівників доцільно одержати письмову заяву про згоду продовжувати роботу після зміни істотних умов праці або про їхню відмову працювати в нових умовах. При цьому необхідно врахувати, що працівник має право будь – коли змінити своє рішення.

    Безпосередньо перед початком робіт при змінених істотних умовах праці необхідно ознайомити  працівників з новими інструкціями та іншими документами, що визначають змінені посадові обов’язки.

    Працівники, що відмовилися продовжувати роботу у зв’язку зі змінами істотних умов праці, підлягають звільненню на підставі пункту  6 статті 36 КЗпП. До трудової книжки працівника вноситься запис відповідно до Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України 29.03.1993 р. №58, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 р. за №110.


     

       

           

                

         

     

        

  • Виробничий травматизм на Буковині зменшився

    Виробничий травматизм на Буковині  зменшився

    З початку року на підприємствах Чернівецької області сталося 15 нещасних випадків, два з яких  - зі смертельним наслідком.

    У порівнянні з аналогічним періодом минулого року, виробничий травматизм в регіоні зменшився:  у січні-червні  2016 року сталося 18 нещасних випадків, у тому числі, шість із них - зі смертельним наслідком 

    Найбільша кількість травмувань  на виробництві цьогоріч  мала місце  у  Чернівцях (7 випадків) та Вижницькому районі (4 випадки).

    По одному нещасному випадку зареєстровано у Хотинському, Заставнівському та Глибоцькому районах.

    Не було зареєстровано жодного нещасного випадку на підприємствах, в установах та організаціях Герцаївського, Кіцманського, Кельменецького, Новоселицького,  Путильського, Сокирянського, Сторожинецького районів.    

    Найбільше випадків  травмувань працівників - на підприємствах соціально-культурної сфери (7);

    на підприємствах автомобільного транспорту - (2);

    по одному випадку -  на підприємствах пошти та зв’язку, енергетики, будівництва, виробництві деревини та виробів з деревини, лісозаготівлі, сільського господарства.

    Найчастіше випадки травмувань працівників стаються через організаційні причини , зокрема, через  невиконання працівниками  посадових інструкцій, інструкцій  з охорони праці, внаслідок  порушення технологічних процесів,  трудової дисципліни.  


     

  • Керівник Держпраці області Іван Луцак взяв участь у роботі міжнародної конференції на тему: «Протидія торгівлі людьми з метою трудової експлуатації»

    Керівник Держпраці області Іван Луцак взяв участь у міжнародній конференції на тему: "Протидія торгівлі людьми з метою трудової експлуатації"

    За сприяння Організації з безпеки та співробітництва в Європі, урядів Канади та Німеччини у Києві проходить  міжнародна конференція на тему «Протидія торгівлі людьми з метою трудової експлуатації».

    Участь у заході взяли представники Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України, Генеральної прокуратури України, Верховного Суду України, члени парламенту, представники ОБСЄ, координатори проектів ОБСЄ в Україні, фахівці центрального апарату Державної служби України з питань праці та  територіальних управлінь Держпраці, Федерації профспілок України, міжнародні експерти.

    Від Управління Держпраці у Чернівецькій області на цьому представницькому заході перебував начальник відомства Іван Луцак.

    У своїй доповіді заступник Міністра соціальної політики, національний координатор у сфері протидії торгівлі людьми Наталія Федорович озвучила дані досліджень Міжнародної організації праці. Зокрема, до примусової праці залучений 21 мільйон осіб, з яких 11,5 млн – жінки. Примусова праця приносить дохід у 150 млрд доларів США щороку, прибуток від усіх форм експлуатації – майже 218 млрд доларів США; 10 % становить примусова праця в державному секторі економіки, включаючи дітей-солдатів.

    Доповідач назвала основні причини потрапляння громадян у ситуацію торгівлі людьми, серед яких бідність, слабкі соціальні та економічні структури, безробіття, збройні конфлікти, а також групи ризику та основні країни призначення «живого» товару.

    Наталія Федорович поінформувала учасників конференції і про те, як реалізуються Україною міжнародні зобов’язання у сфері торгівлі людьми.

    Міжнародні експерти акцентували увагу на тенденціях в даному питанні, статистиці в різних регіонах світу, законодавчій базі і способах переслідування злочинців.

    Представник Директорату соціальної інспекції Бельгії Пітер ван Ховермайрен докладно охарактеризував актуальні індикатори проблеми, пояснив механізм взаємодії ключових партнерів у боротьбі з цим явищем: прокуратури, поліції і Інспекції Національного бюро соціального захисту. Він зазначив, що в країні діють 500 загальних інспекторів і 35 – спеціальних, основною сферою інспектування яких є торгівля людьми з метою трудової експлуатації.

    Заступник директора департаменту з питань праці Держпраці Олена Коновалова повідомила присутніх про новий порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю і пілотний проект з виявлення незадекларованої праці, що запроваджено у чотирьох областях держави. Це, за словами фахівця, має сприяти ефективному виявленю неоформлених працівників.

    Олена Коновалова зазначила, що для виявлення подібних фактів трудової експлуатації необхідна тісна співпраця з  правоохоронними органами, що передбачає постійний обмін інформацією.

    Представник Генеральноїпрокуратури і Міністерства внутрішніх справ розповіли про ситуацію в Україні з розслідуванням злочинів, пов’язаних з торгівлею людьми.

    Йшлося також про досвід країн-учасниць ОБСЄ у вирішенні зазначеної проблеми: роль інсппекторів контролю умов праці у виявленні жерт трудоваої експлуатації, їхню співпрацю з іншими структурами під час розслідування випадків торгівлі людьми.


     

  • Вийшов у світ черговий номер журналу «Охорона праці» (№7/2017)

    Вийшов у світ черговий номер журналу «Охорона праці» (№7/2017)

    У ньому, як завжди, цікава й корисна інформація для спеціалістів з охорони праці, профспілкових активістів та працівників наглядових органів. Пропонуємо вашій увазі статті:

    Сергій Колесник. Шахтарі подають сигнал SOS. Про проблеми вугільних підприємств унаслідок недостатнього фінансування заходів з охорони праці

    Зінаїда Купира. Хто винен? Результати розслідування аварії на шахті «Степова» у Львівській області, що сталася на початку березня

    Олег Малихін, Ярослав Величко. І знову про дистанційне навчанняПро можливості електронної системи дистанційного навчання у сфері охорони праці

    Олена Нагайчук. Не пасербиці, а дочки. Досвід використання системи дистанційного навчання MOODLE під час викладання у ВНЗ дисциплін БЖД і ООП

    Олександр Садовий. Контроль охорони праці. Види й порядок проведення. У Запорізькому машинобудівному конструкторському бюро «Прогрес» контроль ОП – постійний процес

    Дмитро Матвійчук. Безпека в АПК – у центрі уваги. Представники Держпраці, Мінагрополітики та ФПУ обговорювали проблемні питання галузі

    Дмитро Селявін. Нульовий доступ до устаткування. Що потрібно зробити, щоб найнебезпечніше устаткування не загрожувало здоров’ю і життю персоналу та відвідувачів

    Сергій Колесник. Недостатньо керований підйом. Підсумки щорічної конференції «Системні підходи в управлінні безпекою підіймальної техніки та пристроїв»

    Дмитро Селявін. Вибух, який забрав життя. Відсутність у технологічній документації чітких інструкцій, як діяти в аварійній ситуації, призвела до загибелі людини

    Олег Моісеєнко. Як проводити розслідування по-новому? Роз’яснення фахівців Держпраці щодо спірних питань проекту нового Порядку розслідування нещасних випадків

    Людмила  Солодчук. Слідами конференції. Що найбільше турбує фахівців у сфері медицини та гігієни праці

    Володимир Чернюк. Медицина праці: виклики ХХІ сторіччя. Вплив на здоров’я людини наноматеріалів і нанотехнологій,інформатизація суспільства, хімічна небезпека та ін.

    Ірина Кононова. Оцінка ризиків для профілактики профзахворювань. Про потребу термінового розроблення або перезатвердження нових санітарних норм і правил та відповідних НПАОП

    Петро Швардак, Людмила Харчук. Рубрика: Прошу слова. Про організацію проведення медоглядів на підприємстві. Дві думки

    Діана Тимошина, Руслан Коваль, Олександр Скапа. Гігієнічні нормативи для оцінки ризиків. Проблемні питання гігієнічного нормування та регламентування небезпечних факторів

    Василь Голінько, Сергій Чеберячко, Володимир Фрундін. Небезпечні низькочастотні шуми. Визначення сфери застосування та вибір ЗІЗ органів слуху для гірничодобувних підприємств

    Зінаїда Купира. Судові справи про скасування актів за формою Н-5. Як діяти потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві, якщо він не згоден із висновками комісії

    У додатку до журналу «Охорона праці» №7/2017 «НА ДОПОМОГУ СПЕЦІАЛІСТУ З ОХОРОНИ ПРАЦІ» читайте про таке:

    Організація утримання будівель і споруд. Частина 6. Утримання внутрішньобудинкових мереж освітлення.

    Форма та опис службового посвідчення інспектора праці.

    На прохання читачів: інструкція з ОП для водія асенізаційної машини.


     

  • Активізовано роботу зі створення посад інспекторів праці при органах місцевого самоврядування

    Активізовано роботу зі створення посад інспекторів праці при органах місцевого самоврядування

    На неухильному виконанні Постанови Міністрів України за №295 « Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування» , якою затверджено новий Порядок здійснення державного контролю за додержання законодавством про працю» наголосив на розширеній робочій нараді з головами районних державних адміністрацій та керівниками об’єднаних територіальних громад начальник Управління Держпраці у Чернівецькій області Іван Луцак.

    Нарада відбувалася під головуванням очільника краю – голови Чернівецької обласної державної адміністрації Олександра Фищука.

    Керівник Управління Держпраці детально розтлумачив пункти відповідної Постанови й ще раз підкреслив:

    «У кожному виконавчому органі місцевого самоврядування Чернівецької області має бути створено структурні підрозділи та введено  посади інспекторів праці, котрі здійснюватимуть контроль за додержанням законодавства про працю, зокрема,  з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання  мінімальних гарантій в оплаті праці, оформленні трудових відносин і таке інше».

    У відповідному протоколі наради із керівниками районних державних адміністрацій та об’єднаних територіальних громад  вказано, що такі структурні підрозділи в області має бути створено  до початку наступного місяця.

    Водночас Іван Луцак проінформував учасників наради  про зроблене у цьому напрямі, додавши, що Управління Держпраці у Чернівецькій області, у межах своїх повноважень,  надає  органам місцевого самоврядування у цьому питанні через роз’яснення та консультації всебічну методичну допомогу.


     

  • Представник Держпраці увійшов до складу робочої групи, що вивчатиме ефективність використання сільськогосподарських земель у краї та трудові відносини між суб’єктами господарювання

    Представник Держпраці увійшов до складу робочої групи, що вивчатиме ефективність використання земель сільськогосподарського призначення та трудові відносини між суб'єктами господарювання

    Начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Чернівецькій області Юрій Пуріч увійшов до складу робочої групи з питань моніторингу урожайності сільськогосподарських культур  та плодів в агроформуваннях області, ефективності використання земель сільськогосподарського призначення, трудових відносин між суб'єктами господарювання та повноти сплати податків до бюджетів усіх рівнів.

    Робочу групу створено на виконання відповідного доручення голови Чернівецької обласної державної адміністрації Олександра Фищука. Її створення зумовлено, у тому числі, й тим фактом, що надходження коштів у вигляді сплати податків за використання земель сільськогосподарського призначення та зібраного врожаю до місцевих бюджетів області є недостатніми.     

    Днями відбулося засідання робочої групи. Участь у роботі взяли представники Управління Держпраці у Чернівецькій області, Чернівецької філії ДУ "Держгрунтохорона", Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, Головного управління Державної фіскальної служби у Чернівецькій області та ще низки державних відомств.


     

  • Що повинен знати працівник про оплату роботи у надурочний час

    Що повинен знати працівник про оплату роботи у надурочний час  

    Оплата роботи працівника в надурочний час відбувається:

    за погодинною системою оплати праці - в подвійному розмірі годинної ставки;

    за відрядною системою оплати праці - доплата у розмірі 100% тарифної ставки працівника відповідної кваліфікації, оплата праці якого здійснюється за погодинною системою, - за всі відпрацьовані надурочні години;

    у разі підсумованого обліку робочого часу - оплачуються як надурочні години, відпрацьовані понад встановлений робочий час в обліковому періоді.

    Режим підсумованого обліку робочого часу може вводитись на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також в окремих виробництвах, цехах, дільницях, відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва не може бути додержана встановлена для даної категорії працівників щоденна або щотижнева тривалість робочого часу.

    У випадку застосування підсумованого обліку робочого часу розпорядок робочого дня і графіки змінності мають бути складені у такий спосіб, щоби робочий час, який зобов'язані відпрацювати працівники за обліковий період, встановлений колективним договором, відповідав установленій законодавством нормі робочих годин, що припадає на цей період. 


     

  • Найвищий рівень оплати праці в області - у сфері державного управління, фінансової діяльності та будівництві

    Найвищий рівень оплати праці в області  - у сфері державного управління, фінансової діяльності та будівництві

    Середня номінальна заробітна плата штатного працівника підприємств, установ та організацій (з кількістю працюючих десятеро і більше осіб) Чернівецької області у травні 2017 року становила 5284 гривні, що більш. ніж в півтори рази вище рівня мінімальної заробітної плати, встановленої на перше січня 2017 року, тобто 3200 гривень. 

    Серед видів економічної діяльності з найвищим рівнем оплати праці - сфера державного управління й оборони, обов'язкове соціальне страхування (7418 гривень); фінансова та страхова діяльність (7390) гривень; будівництво (6100 гривень); освіта (5419 гривень); серед промислових видів діяльності - добувна промисловість (6987 гривень), констатували в Головному управлінні статистики Чернівецької області.

    Найнижчий рівень заробітної плати спостерігався на підприємствах тимчасового розміщення й організації харчування  (3531 гривня); у сферах професійної, наукової та технічної діяльності (4411 гривень); установах охорони здоров'я та надання соціальної допомоги (4259 гривень), серед промислових  видів діяльності - на підприємствах з виробництва гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції (4120 гривень).


     

  • 26 липня відбудеться семінар - навчання на тему: «Роз’яснення змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»

    ДП "Головний навчально-методичний центр Держпраці" організовує 26 липня 2017 року семінар – навчання на тему: «Розяснення змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці»

    Наказом Міністерства соціальної політики «Про внесення змін до наказу Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26 січня 2005 року № 15» від 30.01.2017 № 140 внесено зміни до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 № 15 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.02.2005 за № 231/10511 (далі – Типове положення).

    З метою забезпечення вивчення змін до Типового положення ДП «ГНМЦ» 26 липня 2017 року організовує семінар-навчання на тему: «Роз’яснення змін до Типового положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці».

    Цільова аудиторія – керівники підприємств, керівники служб охорони праці, члени комісій з перевірки знань з питань охорони праці цих підприємств, працівники служби кадрів або інші спеціалісти підприємств, яким доручена організація навчання та перевірки знань з питань охорони праці; керівники та викладачі кафедр охорони праці вищих навчальних закладів, керівники і штатні викладачі навчальних центрів. Всі учасники отримають відповідні сертифікати.

    Заявки надсилати до 24 липня 2017 року на бланку підприємства на адресу:

    м. Київ, вул. Вавілових, 10-А.

    Контактні телефони: (044) 453-75-96, 440-14-77, 453-96-92, 453-97-37,

    e-mail: dogovor@gnmc.kiev.ua, meleynkova.gnmc@gmail.com, meleynkova@gnmc.kiev.ua , vinokurova@gnmc.kiev.ua.

    Реєстрація учасників з 9.00 до 10.00

    Робота семінару з 10.00 до 17.30.


     

  • Виробничий травматизм на українських підприємствах у червні зменшився

    Виробничий травматизм на українських підприємствах у червні зменшився

    У період з 19 по 26 червня на підприємствах України смертельно травмовано п’ятеро  осіб: 

    двоє осіб – на підприємствах Полтавської області;
    по одній особі – у  Донецькій, Київській та Харківській областях. 
    Випадки травмування сталися:
    на підприємствах транспорту (загинуло 2 особи);
    у будівництві, житлово-комунальному господарстві та у соціально-культурній сфері – по 1 особі.

    З початку червня на підприємствах України смертельно травмовано 21 особу, за аналогічний період 2016 року загинуло 26 осіб (зменшення на 5 випадків або на 19%). 

    За даними оперативного обліку, з початку року, на підприємствах України смертельно травмовано 152 особи, за аналогічний період 2016 року загинуло 162 особи (зменшення на 10 випадків або на 6%).

  • Якими нормативно-правовими актами слід керуватися під час виробництва та експлуатації вантажопідіймальних кранів?

    Якими нормативно-правовими актами слід керуватися під час виробництва та експлуатації вантажопідіймальних кранів?

    Основні вимоги до безпеки, проектування, виготовлення, оцінки відповідності, маркування та вимоги до обігу на ринку України та/або введення в експлуатацію вантажопідіймальних кранів та машин визначені Технічним регламентом безпеки машин, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30.01.2013 № 62 (далі – Технічний регламент).

    Введення в обіг обладнання дозволяється у разі, якщо воно розроблене, виготовлене та випробуване згідно з Технічним регламентом і відповідає вимогам щодо забезпечення безпеки людей, майна і навколишнього природного середовища протягом усього періоду експлуатації.

    До введення вантажопідіймального крану та машини в обіг та/або в 

    До введення вантажопідіймального крану та машини в обіг та/або в експлуатацію виробник або його уповноважений представник проводить відповідні процедури з метою оцінки відповідності Технічного регламенту, складає декларацію про відповідність, яка додається до машини, наносить національний знак відповідності.

    Машини, на які нанесено національний знак відповідності і які супроводжуються декларацією про відповідність, повинні вважатися органами виконавчої влади як такі, що відповідають вимогам Технічного регламенту.

    Під час експлуатації вантажопідіймальних кранів слід керуватися настановами та інструкціями з експлуатації, інструкціями з охорони праці, що діють на підприємстві, іншими чинними нормативно-правовими актами з охорони праці.

     

Ми на YouTube

Важливо