Держпраці впроваджує інноваційні рішення щодо дерегуляції та цифровізації процесів господарської діяльності у системі управління охороною праці
За ініціативи Державної служби України з питань праці 11 листопада 2021 року можна вважати початком цифровізації системи управління охороною праці. Цього дня Міністерство юстиції України зареєструвало наказ Міністерства економіки України «Про затвердження Порядку впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці» від 28.10.2021 № 839-21 (далі – Наказ).
Наказ передбачає можливість організації роботи в системі управління охороною праці, зокрема створення, відправлення, передавання, одержання, зберігання, оброблення, використання та знищення різних видів документів, які сьогодні регламентовано численними нормативно-правовими актами з охорони праці, шляхом запровадження електронного документообігу, що сприятиме зниженню навантаження на суб’єктів господарювання.
Впровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці має виключно альтернативний варіант чинному законодавству з охорони праці, а саме роботодавець має право вибору у який спосіб здійснювати на підприємстві документообіг у системі управління охороною праці – в паперовому чи електронному.
Також в умовах пандемії COVID-19 роботодавці мають потребу в нових інструментах, що дають можливість, у тому числі віддалено, ухвалювати необхідні рішення з урахуванням тих викликів, які перед бізнесом ставить «коронакриза» та пов’язані з нею карантинні обмеження.
Запровадження електронного документообігу в системі управління охороною праці дозволить роботодавцям:
економити кошти, призначені для купівлі копіювально-розмножувальної техніки й витратних матеріалів для неї, її ремонту, а також зменшити витрати на зберігання паперових документів;
підвищити продуктивність праці;
оптимізувати та покращити комунікації, як внутрішні, так і зовнішні;
забезпечити проведення онлайн навчання та інструктажів на виробництві в умовах пандемії;
захистити документи від несанкціонованого доступу та розмежувати права доступу співробітників до інформації тощо.
Перевага електронного документообігу над традиційним є безперечною, адже основною проблемою традиційної технології управління документообігом є практична неможливість централізовано відслідкувати рух документів підприємства.
У процесі зменшення регуляторного навантаження на бізнес доволі часто виникає ситуація, коли дерегуляція дає зворотній ефект – життя та здоров’я українських працівників опиняється в небезпеці. Цей Наказ спрощує роботодавцям виконання вимог законодавства про охорону праці, жодним чином не зменшуючи обов’язку щодо забезпечення належних умов праці.
Відтепер кожен суб’єкт господарювання, який має бажання і готовий до цього, може перевести всі процеси, що потребують документування, або лише їх частину в електронну форму.
Джерело - сайт Держпраці України
Новини
-
У Дністровському районі з місцевими суб’єктами господарювання проведено низку інформаційних заходів
10.08.2022
У Дністровському районі з місцевими суб’єктами господарювання проведено низку інформаційних заходів Інформаційна кампанія, націлена на мінімізацію нелегальної зайнятості, - «Виходь на світло» триває. У всіх районах області інспектори праці Управління Держпраці продовжують проводити серед суб’єктів господарювання відповідні заходи. Так, днями низку заходів проведено...
-
З початку війни на підприємствах України постраждали 515 працівників
10.08.2022
З початку війни на підприємствах України постраждали 515 працівників З початку війни внаслідок бойових дій на підприємствах України зафіксовано 243 випадки травмування, або смерті працівників, більшість з яких групові. Про це повідомляють у Фонді соціального страхування України. Під час виконання трудових...
-
Завдяки Держпраці 158 підприємств відновили свою діяльність, а 19 тисяч працівників зберегли роботу
10.08.2022
Завдяки Держпраці 158 підприємств відновили свою діяльність, а 19 тисяч працівників зберегли роботу За сприяння інспекторів Держпраці 158 підприємствам, у яких було обмежено виконання робіт та експлуатацію обладнання підвищеної небезпеки, вдалося відновити свою діяльність і, як наслідок, зберегти 19 тис. робочих...
-
Актуальні зміни у трудовому законодавстві обговорено на онлайн - семінарі для органів місцевого самоврядування Буковини
08.08.2022
Актуальні зміни у трудовому законодавстві обговорено на онлайн - семінарі для органів місцевого самоврядування Буковини Онлайн семінар щодо змін у чинному трудовому законодавстві організовано та проведено Управлінням Держпраці для 52 територіальних громад Буковини. Під час заходу заступниця начальника Управління Галина...
-
Майже 700 підприємств перемістились у безпечні регіони в рамках програми релокації
08.08.2022
Майже 700 підприємств перемістились у безпечні регіони в рамках програми релокації Від старту програми релокації вже 692 компанії переїхали на нове місце, з них 484 почали працювати. Найбільша частка компаній (24,6%) переїжджає із регіонів активних бойових дій до Львівської області. Також бізнес...
-
Штраф за порушення вимог до реклами вакансій накладається на підставі акту перевірки Держпраці
08.08.2022
Штраф за порушення вимог до реклами вакансій накладається на підставі акту перевірки Держпраці Кабінет Міністрів України затвердив порядок сплати штрафів за порушення вимог до реклами послуг із працевлаштування. Йдеться про недотримання заборони про згадування у рекламі про вакансії таких умов, як раса,...
-
У програмі «Постфактум» на телеканалі ТВА - про необхідність укладання трудових відносин
05.08.2022
У програмі «Постфактум» на телеканалі ТВА - про необхідність укладання трудових відносин Заступниця начальника відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці Валентина Панчишина стала гостею програми «Постфактум» на телеканалі ТВА . Автор і ведуче...
-
Підписано Меморандум про співробітництво між Держпраці та Академією праці, соціальних відносин і туризму
05.08.2022
Підписано Меморандум про співробітництво між Держпраці та Академією праці, соціальних відносин і туризму Голова Держпраці Ігор Дегнера та в.о. ректора Академії праці, соціальних відносин і туризму Віктор Сухомлин підписали Меморандум про співробітництво. Метою підписання документу є консолідація зусиль для підготовки фахівців з...
-
Фахівці Управління надали консультативну допомогу на релокованому підприємстві
03.08.2022
Фахівці Управління надали консультативну допомогу на релокованому підприємстві Одне із релокованих підприємств відвідали та проконсультували інспектор праці відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Василь Боячук та головний державний інспектор відділу нагляду в АПК та СКС...