UP

Про права та відповідальність громадян при поданні звернень

Згідно зі статтею  40 Конституції України усі громадяни  мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк (ст.40).

Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України «Про звернення громадян».  

Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 16 листопада 2016 року № 1339 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.

Вимоги до звернення

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням  дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням  мережі Інтернет.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України “Про звернення громадян”.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.

Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;

звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;

повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;

звернення-скарга, яка подана із пропущенням зазначених вище строків;

звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

Термін розгляду звернення

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну (ст.20).
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги

Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:

особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;

брати участь у перевірці заяви або скарги;

ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;

подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;

бути присутнім при розгляді заяви або скарги;

користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;

одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;

висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;

вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

Відповідальність громадян при поданні звернень

Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).

Як правильно оформити звернення

Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

Кому адресується звернення (наприклад: Голові Управління Держпраці, ПІБ керівника)

Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).

Вид звернення (заява(клопотання), скарга або пропозиція)

Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:

вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;

мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;

результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;

далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;

письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.

для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

За інформаційними матеріалами Держпраці


 

 

Новини

Для роботодавців організовуються семінари з питань трудового законодавства

Для роботодавців організовуються семінари з питань трудового законодавства Представники Управління Держпраці у Чернівецькій області спільно з фахівцями районних та міських філій Чернівецького обласного центру зайнятості розпочали цикл інформаційних семінарів для роботодавців регіону. Заходи, організовані представниками відомств вже відбулися у Новодністровській міській,...

20-02-2020

Агровиробникам Буковини - про безпеку праці

Агровиробникам Буковини - про безпеку праці Начальник Управління Держпраці у Чернівецькій області Іван Луцак взяв участь у нараді, організованій департаментом  агропромислового розвитку Чернівецької  обласної державної адміністрації для керівників сільськогосподарських підприємств, фермерських установ, агропромислових об’єднань Буковини. Саме на цьому форумі (серед числа інших)...

20-02-2020

Увага! Відомості про об'єкти нерухомості, зареєстровані за місцем проживання декларанта, мають бути внесені до декларації

Увага! Відомості про об'єкти нерухомості, зареєстровані за місцем проживання декларанта, мають бути внесені до декларації Після реєстрації місця проживання у суб’єкта декларування та членів його сім’ї виникає право користування відповідним об’єктом нерухомості. Про це йдеться в Роз’ясненнях НАЗК щодо застосування окремих положень...

20-02-2020

Інформаційна кампанія Держпраці України: працевлаштовано понад 60 тисяч працівників торгівлі та готельно-ресторанного бізнесу

Інформаційна кампанія Держпраці: працевлаштовано понад 60 тисяч працівників торгівлі та готельно-ресторанного бізнесу На виконання доручення Прем’єр-міністра України  з 20 по 31 січня відбулася інформаційна кампанія, під час якої 600 інспекторів Держпраці відвідали понад 184 тисячі роботодавців у сферах торгівлі товарами та...

20-02-2020

Для захисту людей праці: цивілізовані умови роботи та легальне працевлаштування для українців

Для захисту людей праці: цивілізовані умови роботи та легальне працевлаштування для українців Уряд створює цивілізовані умови роботи та забезпечує легальне працевлаштування.Кроки в цьому напрямі та перші результати обговорили на нараді під головуванням Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука. «За даними Держстату, майже кожен 5...

18-02-2020

Суб’єктам господарювання! Держпраці продовжує інспекційну кампанія, націлену на запобігання використання не задекларованої праці

Суб’єктам господарювання! Держпраці продовжує інспекційну кампанія, націлену на запобігання використання не задекларованої праці   На виконання доручення Прем’єр-міністра України Олексія Гончарука щодо детінізації зайнятості у сфері торгівлі товарами та послугами, інспекторами праці Держпраці України  та її територіальних органів за участі інших державних...

17-02-2020

З найманими працівниками укладено 178 трудових угод

З найманими працівниками укладено 178 трудових угод У відділі з питань додержання законодавства  про працю, зайнятість та інших нормативно – правових актів Управління Держпраці у Чернівецькій області повідомляють: за результатами інспекційних відвідувань та інформаційно-роз’яснювальної роботи, проведеними фахівцями територіального органу  Державної служби України...

17-02-2020

За безпеку праці зобов’язані дбати і роботодавці, і працівники

За безпеку праці зобов’язані дбати і роботодавці, і працівники Управління Держпраці у Чернівецькій області інформує: кожен із роботодавців  зобов’язаний  створити на підприємстві, в установі, організації , на кожному робочому місці у кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а...

17-02-2020

Легалізація зайнятості: роботодавцям Вижницького району - про найактуальніші питання укладення трудових договорів

Легалізація: роботодавцям  Вижницького району - про найактуальніші питання укладення трудових договорів Головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління Держпраці у Чернівецькій області Юрій Колодченко спільно з фахівцями Вижницької районної філії Чернівецького...

14-02-2020

Громадянам надається безоплатна правова допомога

Громадянам надається безоплатна правова допомога Кожна людина незалежно від віку, статі, соціального статусу, політичних чи релігійних переконань має право на правову допомогу, якщо вважає, що в ситуації, яка склалася, можуть бути порушені її права. Конституція України гарантує кожному право отримати безоплатну...

14-02-2020

Ми на YouTube

Важливо

Конкурс дитячого малюнка