UP

Про права та відповідальність громадян при поданні звернень

Згідно зі статтею  40 Конституції України усі громадяни  мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк (ст.40).

Основним правовим актом, що регулює питання практичної реалізації громадянами України наданого їм Конституцією України такого права, є Закон України «Про звернення громадян».  

Порядок розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах затверджено наказом Міністерства соціальної політики України 16 листопада 2016 року № 1339 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 09 грудня 2016 року за № 1595/29725.

Вимоги до звернення

У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Звернення може бути усним (викладеним громадянином і записаним посадовою особою на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою або переданим громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Звернення може бути подано як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне). Письмове звернення повинно бути підписано заявником із зазначенням  дати. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається. Електронне звернення має відповідати всім вимогам письмового звернення, у тому числі містити підпис заявника (заявників) крім електронного цифрового підпису. Отже, електронне звернення може бути виготовлене за допомогою оргтехніки у вигляді сканованої копії чи фотографії (у тому числі із відображенням підпису заявника) та надіслано з використанням  мережі Інтернет.

Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз’ясненнями не пізніше як через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою статті 7 Закону України “Про звернення громадян”.

Звернення, оформлені належним чином і подані у встановленому порядку, підлягають обов’язковому прийняттю та розгляду (ст.7). Забороняється відмова в прийнятті та розгляді звернення з посиланням на політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність громадянина, незнання мови звернення.

Такий вид звернення як скарга на рішення певного органу або посадової особи має бути подана до органу або посадової особи вищого рівня протягом року з моменту прийняття рішення, яке оскаржується, але в жодному разі не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина, який звертається зі скаргою, з таким рішенням.

Пам’ятайте! Не підлягають розгляду та вирішенню такі звернення:

письмове звернення без зазначення місця проживання або не підписане автором, тобто анонімне звернення;

звернення, з якого неможливо визначити суть порушеного питання;

повторні звернення від однієї і тієї ж особи до одного і того ж органу (посадової особи) з одного і того ж питання, яке вже було вирішено даним органом (посадовою особою) по суті;

звернення-скарга, яка подана із пропущенням зазначених вище строків;

звернення, подане особами, які визнані недієздатними у судовому порядку.

Термін розгляду звернення

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду,про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.

На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну (ст.20).
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги

Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:

особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;

брати участь у перевірці заяви або скарги;

ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;

подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;

бути присутнім при розгляді заяви або скарги;

користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;

одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;

висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;

вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.

Відповідальність громадян при поданні звернень

Пам’ятайте! Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26).

Як правильно оформити звернення

Звернення складається у довільній формі, однак в ньому потрібно вказати:

Кому адресується звернення (наприклад: Голові Управління Держпраці, ПІБ керівника)

Від кого (прізвище, ім’я, по-батькові, індекс, повна поштова адреса заявника, № телефону).

Вид звернення (заява(клопотання), скарга або пропозиція)

Далі йде загальний текст звернення, де чітко і ясно має бути викладена суть порушеного питання або проблеми, який, як правило, складається за наступною схемою:

вступна частина, де зазначаються підстава звернення, обставини, які стали причиною для звернення;

мотивувальна частина, де вказується обґрунтування або основні питання, порушені в зверненні;

результативна частина, де слід вказати мету звернення і очікуваний результат розгляду звернення;

далі потрібно навести перелік документів (або копій документів), якщо ви додаєте їх до листа;

письмове звернення обов’язково підписується особою (особами), що звертається з проставлянням дати подання звернення.

для розгляду електронного звернення електронний підпис не вимагається.

За інформаційними матеріалами Держпраці


 

 

Новини

У ДП «Хотинське ДСЛ АПК» проведено робочу зустріч з колективом

У ДП «Хотинське ДСЛ АПК» проведено робочу зустріч з колективом Головний державний інспектор відділу нагляду в АПК та СКС Управління Держпраці у Чернівецькій області  Ігор Пантело провів робочу зустріч з колективом ДП «Хотинське ДСЛ АПК». Зустріч з лісівниками Хотинщини  відбулася за результатами...

18-10-2019

Державні службовці у своїй діяльності зобов’язані керуватися принципами етики державної служби

Державні службовці у своїй діяльності зобов’язані керуватися принципами етики державної служби Загальні правила етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування затверджено Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 5 серпня 2019 року №158. Правила регулюють моральні засади діяльності...

18-10-2019

Незадекларована праця: ризики для працівників та роботодавців

Незадекларована праця: ризики для працівників та роботодавців Одним з пріоритетних напрямів діяльності Державної служби України з питань праці та її територіального органу - Управління Держпраці у Чернівецькій області є запобігання використанню незадекларованої праці. Це соціальне явище справляє значний негативний вплив на...

17-10-2019

Онлайн - прийом у Держпраці України: представники підприємств звернулися із проблемними питаннями

Онлайн - прийом у Держпраці України: представники підприємств звернулися із проблемними питаннями Під час онлайн-прийому, 16 жовтня, до фахівців Державної служби України з питань праці звернулись представники підприємств Херсонської області із проблемними питаннями, що виникають у роботі, а саме: Яким нормативно-правовим актом...

17-10-2019

Держпраці активно взаємодіятиме з територіальними органами державних відомств у рамках проведення операції «Мігрант» у регіоні

Держпраці активно взаємодіятиме з територіальними органами державних відомств у рамках проведення операції «Мігрант» у регіоні Начальник Управління Держпраці у Чернівецькій області Іван Луцак взяв участь у розширеній робочій нараді, що відбулася учора в Управлінні Державної міграційної служби у Чернівецькій області. Учасники...

16-10-2019

Фахівцями Держпраці проведено низку заходів, спрямованих на підвищення рівня охорони праці на виробництві

Фахівцями Держпраці проведено низку заходів, спрямованих на підвищення рівня охорони праці на виробництві Головні державні інспектори Управління Держпраці у Чернівецькій області  провели низку превентивних заходів на місцевих підприємствах, в установах, організаціях. Заходи спрямовані на підвищення рівня промислової безпеки, охорони та гігієни...

16-10-2019

Дотримання правил експлуатації газових приладів забезпечить споживачам безпечне проходження опалювального періоду

Дотримання правил експлуатації  газових приладів забезпечить споживачам безпечне проходження опалювального періоду З початком опалювального сезону Управління Держпраці у Чернівецькій області звертається до мешканців Буковини й застерігає про неухильне дотримання правил експлуатації  газових приладів. При користуванні опалювальними газовими приладами слід дотримуватися основних вимог,...

15-10-2019

Голова Держпраці взяв участь у засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів

Голова Держпраці взяв участь у засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Голова Державної служби України з питань праці  Роман Чернега взяв участь у засіданні Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики та захисту...

15-10-2019

З Днем захисника Вітчизни!

З Днем захисника України! Шановна буковинська громадо! Щиро вітаю вас з Днем захисника України. Це велике свято, у день якого кожен із нас може віддати шану і повагу славним воїнам, котрі боронять рубежі Української держави. Доземний уклін вам, дорогі захисники Вітчизни, бо небо над...

11-10-2019

Триває семінар ТАІЕХ на тему: «Ринковий нагляд безпеки продукції та контролю нехарчової продукції»

Триває семінар ТАІЕХ на тему: «Ринковий нагляд безпеки продукції та контролю нехарчової продукції» У Києві триває дводенний семінар ТАІЕХ (Technical Assistance Information Exchange) на тему: «Ринковий нагляд безпеки продукції та контролю нехарчової продукції», який організовано у співпраці з Державною службою України...

11-10-2019

Ми на YouTube

Важливо

Конкурс дитячого малюнка